Wkład kominkowy powietrzny kominek MBN 12 prawy BS
Opis
WYKORZYSTANIE ENERGII
Urządzenie wykonane jest z stali wysokogatunkowej dzięki czemu korpus i front odporne są na działanie bardzo wysokich temperatur. Komora spalania wyłożona jest materiałem Acumotte co powoduje efektywne spalanie oraz dłuższe utrzymywanie temperatury. Powierzchnia wymiany ciepła w tym wkładzie jest dodatkowo powiększona poprzez zastosowanie wysokiego czopucha i poprzecznie umieszczone płomieniówki. Zwiększenie sprawności uzyskane jest zatem poprzez obniżenie temperatury spalin. Cząstki opału dopalane są dzięki deflektorowi wydłużającemu drogę spalin. Urządzenie posiada króciec dolotu powietrza fi 125 mm poprzez którego powietrze dostarczane jest wyłącznie z zewnątrz, a jego regulacja odbywa się tylko przez jeden regulator co czyni cały proces prostym i bezpiecznym. We wkładzie zastosowano potrójny system dopowietrzenia komory spalania: powietrze pierwotne - skierowane jest na płytę, na której odbywa się spalanie; powietrze wtórne dostarczane jest otworami w tylnej ścianie. Dodatkowo we wkładzie zastosowany jest system czystej szyby (kurtyna powietrza).
BEZPIECZEŃSTWO
Wszystkie elementy stalowe urządzenia wycinane sa laserowo przy pomocy nowoczesnych urządzeń, a następnie wyginane na giętarkach CNC. Szczelność zapewniona jest przez solidne spawy wykonane w osłonie gazu szlachetnego, a zastosowane ceramika wytrzymuje temperaturę do 800°C.
UŻYTKOWANIE
Proponowany wkład jest to urządzenie bezrusztowe czyli dopalanie odbywa się na popiele, co oznacza, że opał wypala się na drobny popiół, którego pozostaje minimalna ilość. Uzyskana w ten sposób energia cieplna z drewna zostaje maksymalnie wykorzystana. Osadzanie sadzy na szybie jest znacznie ogramiczone poprzez system czystej szyby.
NOWOCZESNY WYGLĄD
Wkład kominkowy z dwoma szybami zestawionymi ze sobą pod kątem prostym (szyby łączone bez szprosa). Dekoracyjna szyba typu glass wytrzymująca temperaturę do 800°C, która nadaje kominkowi nowoczesny i elegancki wygląd, optycznie powiększa front wkładu.
PARAMETRY TECHNICZNE